Technologie

Algorytmy Google – Pingwin

Kwestia algorytmów wyszukiwarki Google jest dosyć skomplikowania. Trudno jest wymienić wszystkie wskaźniki, którymi kieruje się wcześniej wspomniana wyszukiwarka, ponieważ jest ich ponad 200. Przy każdym wpisaniu frazy w okno wyszukiwarki internetowej, naszemu zapytaniu odpowiadają tysiące stron internetowych. Przy pomocy algorytmów, są one porównywane i odpowiednio dopasowywane do rankingu. Google oczywiście wybiera te najbardziej wartościowe. Oczywiście nie wystarczy stworzyć strony i czekać, aż wskoczy ona na wysoką pozycję. Obecnie potrzebne są działania SEO, dzięki którym strona w ogóle będzie mogła pojawić się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie Bydgoszcz jest obecnie nieodzownym elementem większości strategii marketingowych.

Jednym z podstawowych algorytmów jest tzw. Pingwin. Został on zastosowany w kwietniu 2012 roku. Jego zadaniem było obniżenie pozycji w wyszukiwarce dla stron z nienaturalnym zapleczem linków. Linki zewnętrzne, które kierują do witryny powinny mieć wysoki PageRank – linki od renomowanych portali Pingwin traktuje jako rekomendację. Na wyniki pozycjonowania można jednak wpływać za pomocą dużej ilości linków zwrotnych pochodzących z małych, nieznanychstron. W tym celu umieszczano odnośniki do strony w wielu katalogach, komentarzach, forach internetowych i systemach wymiany linków (SWL). Pingwin ukarał takie domeny drastycznym spadkiem ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Rozwiązaniem dla stron, które dotknął algorytm jest pozbycie się nienaturalnych linków. Jeśli niemożliwe jest ich usunięcie to należy za pomocą narzędzia do zrzekania się linków przesłać listę odnośników i prośbę do Google o niebranie ich pod uwagę w procesie klasyfikacji strony.

Komentarze z Facebooka

Redaktor

Dodaj Komentarz

Kliknij tutaj, aby opublikować komentarz

Facebook